facebook

Университетски театърПредставления

"Звездното дете" по по Оскар Уайлд

Звездното дете – отначало красиво момче, се влюбва в собствената си външност, става жестоко и наранява всички около себе си. Но както във всяка приказка, така и тук доброто побеждава – след редица премеждия момчето разбира грешката си и се променя. Чрез въздействащия език на танца, спектакълът предизвиква детското въображение да погледне отвъд външното и показното и да види, че красотата се крие в отношението към другия.

dracula_331x221_crop_478b24840a

  “Дракула - кървавата истина” по “Дракула” от Брам Стокър

Чувате ли … воя на вълците в долината, децата на нощта? Какъв концерт ни дават! Драгоценни обитатели на градовете, вие не можете да почувствате онова, което чувства ловецът. Нощта може да бъде коварно студена към тези души, зле подготвени за нейната сурова красота и съществата, които бродят в нея. Но не позволявайте безпокойствие да завладее сърцата Ви! Заповядайте в имението ми, където ще сте защитени зад старите стени на зданието. Ще отдъхнете, ще се опознаем и ще се насладите на екстатичната прелест на нощта. Кръвта ми направо изгаря от нетърпение да Ви срещна!



Ваш единствен Граф Дракула

12-karusel_331x221_crop_478b24840a

12 РАЗГНЕВЕНИ ЖЕНИ Адаптация от Шърмън Л. Съргъл

Изглежда изходът от делото ще е ясен и бърз, докато една от заседателите не започва да отваря очите на останалите за фактите. „С това е забележителна демокрацията,“ казва една от заседателките, „че ни уведомяват по пощата да дойдем тук на това място и решим, дали един човек е виновен или не, човек, когото не познаваме. Нито ще спечелим, нито ще загубим от присъдата. Не трябва да го превръщаме в нещо лично.“ То, обаче, наистина се превръща в нещо лично, а всеки съдебен заседател разкрива своя характер, докато се преразглеждат отново свидетелските показания, прави се възстановка на убийството и пред очите им се заражда заплаха за ново убийство. Нервите са изопнати, споровете се разгорещяват, а съдебните заседатели се превръщат в дванайсет разгневени хора. Окончателната присъда и как достигат до нея, в изпълнени с напрежение сцени, ето това наелектризира публиката и ги държи на ръба на столовете, благодарение на тази великолепна, зряла драматична творба, която не слиза от световните сцени и филми.

imisleni-karuse2l_331x221_crop_478b24840a

Танцов спектакъл "изМИСЛЕНи"

Сценичната среда и костюмите: гл. ас. д-р Христина Дякова и студенти от департамент „Изящни изкуства“, модул „Сценичен дизайн“ - Анна Кичукова, Габриела Дукова, Десислава Пенева.

Изпълнители: Николай Мавров, Александър Гочев, Антон Димитрачков, Бетина Димитрова, Габриела Ганчева, Габриела Георгиева, Емилия Тончева, Иван Георгиев, Ксения Бакалова, Марина Хараламбова, Мария Игнатова, Михаела Матева, Ралица Нейкова, Петра Недялкова.

„ЖЕНИТЕ СРЕЩУ ДОН ЖУАН“ ОТ ЕРИК-ЕМАНЮЕЛ ШМИТ

„Жените срещу Дон Жуан“ от Ерик-Еманюел Шмит е едно разтърсващо представление, което е ще остави следа във вас. Драматургичната творба на Шмит стъпва върху класическия мит за Дон Жуан и го деконструира в характерния за автора философско-етичен дискурс. Авторът поставя екзистенциални въпроси, които вълнуват човека и до ден днешен. Кое е по-силно- доброто или злото, дявола или светицата, греха или добродетелта.

Ще станете свидетели на съдебен процес на жените срещу Дон Жуан. Какво наказание очаква митичния прелъстител? Ще успее ли той да избегне „присъдата“? Как ще посрещне идването на деня? Може ли изгревът да го промени?

Заповядайте и разберете.

eskorial-home-jpg_331x221_crop_478b24840a

ЕСКОРИАЛ ПО МИШЕЛ ДЬО ГЕЛДЕРОД

"... Трябваше да уточня съвсем особеното значение, в което използвам думата жестокост- за едно откъснато и чисто чувство, за истинско духовно движение, което ще бъде копирано от жеста на самия живот; и в смисъл, че животът- метафизично говорейки и защото той допуска широтата, плътността, отежняването и материята- приема като пряко последствие злото и всичко, което е неразделно свързано със злото, с пространството, широтата и материята. Като се доведе всичко това до съзнанието и до мъката, и до съзнанието в мъката. И каквато и сляпа и точна неумолимост да носят със себе си всички тези съприкосновения, животът не пропуска да се упражни, иначе нямаше да бъде живот; а тази неумолимост и този живот, който отминава и се упражнява в мъчението и потъпкването на всичко, това неукротимо и чисто чувство, това именно е жестокостта.

2488011_331x221_crop_478b24840a

Синята птица по Морис Метерлинк

Най-приказната и феерична пиеса на френския драматург Метерлинк разказва за пътуването на две деца в света на сънищата в търсене Синята птица на щастието. В това пътуване те попадат в страната на спомените, в двореца на Нощта, в дебрите на приказна гора, в двореца на щастията и двореца на бъдещето - всички те изпълнени със странни, магични герои и предмети, които оживяват. В края на пътуването двете деца, Тилтил и Митил се събуждат у дома в утрото на Коледа и като че ли откриват тайната на Синята птица.

repeticia-slider_331x221_crop_478b24840a

"Репетиция от грешки" по пиесата на Уилям Шекспир "Комедия от грешки"

„Репетиция от грешки“ e театрален спектакъл по пиесата „Комедия от грешки“ на Уилям Шекспир, който ни дава възможност да станем свидетели на скрития за публиката репетиционен процес в театъра, пълен с недоразумения, конфликти и поведенчески клишета. Реалност и фикция ще се смесят, а ние ще се насладим на една невероятна комедия."

2299464-copy_331x221_crop_478b24840a

„Добре дошли в България“ от Здрава Каменова и Гергана Димитрова

„Добре дошли в България“ от Здрава Каменова и Гергана Димитрова - ироничен поглед на абсурдната реалност, в която живеем.



Една продукция на Университетски театър и Департамент „Театър“ на НБУ, финансирана от МФ и БФ на НБУ и любезното съдействие на РТЦ към НБУ.

dracula_331x221_crop_478b24840a

“Дракула - кървавата истина” по “Дракула” от Брам Стокър

Чувате ли … воя на вълците в долината, децата на нощта? Какъв концерт ни дават! Драгоценни обитатели на градовете, вие не можете да почувствате онова, което чувства ловецът. Нощта може да бъде коварно студена към тези души, зле подготвени за нейната сурова красота и съществата, които бродят в нея. Но не позволявайте безпокойствие да завладее сърцата Ви! Заповядайте в имението ми, където ще сте защитени зад старите стени на зданието. Ще отдъхнете, ще се опознаем и ще се насладите на екстатичната прелест на нощта. Кръвта ми направо изгаря от нетърпение да Ви срещна! Ваш единствен Граф Дракула

dracula_331x221_crop_478b24840a

“Дракула - кървавата истина”

Чувате ли … воя на вълците в долината, децата на нощта? Какъв концерт ни дават! Драгоценни обитатели на градовете, вие не можете да почувствате онова, което чувства ловецът. Нощта може да бъде коварно студена към тези души, зле подготвени за нейната сурова красота и съществата, които бродят в нея. Но не позволявайте безпокойствие да завладее сърцата Ви! Заповядайте в имението ми, където ще сте защитени зад старите стени на зданието. Ще отдъхнете, ще се опознаем и ще се насладите на екстатичната прелест на нощта. Кръвта ми направо изгаря от нетърпение да Ви срещна!

Ваш единствен Граф Дракула

inside-png-site-768x1088_331x221_crop_478b24840a

INSIDE

В това преживяване избираме тишината, мълчанието и минималните пластични форми. Словесните импулси са превърнати в символно поведение и реакции, които се носят като потоци в телата и групата, за да ни доведат до интимността, където се проявява рефлексията от преживяното.

Този процес се превръща в танцово представление, което наричаме INSIDE.

Представено от Университетски театър НБУ и сдружение „Даймон театър“.

repeticia_331x221_crop_478b24840a

"Репетиция от грешки" - театрален спектакъл по пиесата на Уилям Шекспир "Комедия от грешки".

„Репетиция от грешки“ e театрален спектакъл по пиесата „Комедия от грешки“ на Уилям Шекспир, който ни дава възможност да станем свидетели на скрития за публиката репетиционен процес в театъра, пълен с недоразумения, конфликти и поведенчески клишета. Реалност и фикция ще се смесят, а ние ще се насладим на една невероятна комедия."

common-people-slider_331x221_crop_478b24840a

Common People

Common People

toshko-afrikanski-karusel_331x221_crop_478b24840a

„Тошко Африкански“ по Ангел Каралийчев

“Жаден да види какво става по света, маймунекът Тошко Африкански решил да напусне Конго и да отиде при белите хора. Скрит в корема на една голяма метална птица, Тошко полетял над пустинята и моретата, два дни летели с чудната птица, а на третия ден кацнали на едно широко поле. Тук била земята на българите. Африканецът се измъкнал и без да го види някой, побягнал по полето. Капнал от глад, той първом се наял с меки круши и легнал да си подремне. Тогава го хванал един шоп с бели гащи и окърпен кожух. Този шоп отвел Тошка в София и го продал за двадесет лева на един човек с чепат бастун, при когото работела домашната помощница Тодора Гъбева. Тъй започнали Тошковите злополучия и приключения, за които ние ще ви разкажем„

eskorial-karusel_331x221_crop_478b24840a

Ескориал по Мишел дьо Гелдерод

Аз казах "жестокост", както бих казал "живот" или както бих казал "необходимост", защото искам да покажа преди всичко, че за мен театърът е действие и постоянно излъчване, че в него няма нищо замръзнало, че го възприемам като истинско действие- значи живо, значи магично..."

А. Арто, из "Театърът и неговият двойник"

play-back_331x221_crop_478b24840a

PLAYBACK

Playback е спонтанно създаден импровизационен диалог между публика и актьори, огледало на преживяванията на зрителите. В основата на playback е идеята за обмяна на опит и промяна на въвлечените в него участници- разказвач, актьори и публика. Разказвачът публично ни дарява с лична история за реални хора и събития. Актьорите, рискувайки неуспех в честен диалог, креативно отразяват незримото и перспективата в разказа, визуализирайки отговорите, които разказващият несъзнавано търси у себе си. Публиката ни дарява с дълбоко внимание.

2299823-copy_331x221_crop_478b24840a

„Добре дошли в България“

Една продукция на Университетски театър и Департамент „Театър“ на НБУ, финансирана от МФ и БФ на НБУ и любезното съдействие на РТЦ към НБУ.

vn-5329_331x221_crop_478b24840a

„Жените срещу Дон Жуан“ от Ерик-Еманюел Шмит

„Жените срещу Дон Жуан“ от Ерик-Еманюел Шмит е едно разтърсващо представление, което е ще остави следа във вас. Драматургичната творба на Шмит стъпва върху класическия мит за Дон Жуан и го деконструира в характерния за автора философско-етичен дискурс. Авторът поставя екзистенциални въпроси, които вълнуват човека и до ден днешен. Кое е по-силно- доброто или злото, дявола или светицата, греха или добродетелта.

karuseljpg_331x221_crop_478b24840a

" Синята птица” от Морис Метерлинк 

Най-приказната и феерична пиеса на френския драматург Метерлинк разказва за пътуването на две деца в света на сънищата в търсене Синята птица на щастието. В това пътуване те попадат в страната на спомените, в двореца на Нощта, в дебрите на приказна гора, в двореца на щастията и двореца на бъдещето - всички те изпълнени със странни, магични герои и предмети, които оживяват. В края на пътуването двете деца, Тилтил и Митил се събуждат у дома в утрото на Коледа и като че ли откриват тайната на Синята птица.

zaduljitelno-priatno_331x221_crop_478b24840a

Задължително приятно

Яница Атанасова и Татяна Соколова

Как се чувстваш днес, как си се чувствал вчера, как предполагаш, че ще се чувстваш утре? Всеки от нас си е задавал тези въпроси и често стигаме до техните отговори сами, без чужда помощ. Сега сдружение "АлмаАртис" в партньорство с Нов български университет и Национален фонд Култура Ви предлагат възможността да споделите тези въпроси и да достигнете до техния отговор чрез танцовия филм „Задължително приятно“. Това е художествен танцов филм насочен към екстремните ситуации от живота. Хибридна арт форма, търсеща мнението на тялото. Процесор за спомени. Място на уют, свобода, реално и фиктивно присъствие. Физическо изследване на комфорта във въображаемото и дискомфорта на реалността.

bartulbi_331x221_crop_478b24840a

Бартълби по Хърман Мелвил

Една натрапчива тревога години наред не ми дава мира и все ме връща към запалената лампа на този текст на Мелвил. Но не толкова светлината му, колкото неговата сянка ме привлича да се хвърлям слепешката в нея.
“Бартълби, писарят” е енигматичен разказ. И ако в първите си прочити полагах усилия да го разгадая, то сега съм по-скромен – формулирам въпроси, а те пък често се припокриват с отговорите.
Историята е представена от адвоката при когото Бартълби е служил за последно. Той говори с хумор, самоирония и доброта, но колкото по-навътре в историята навлиза, толкова по-мрачно и страшно става. И вече не можеш да се върнеш обратно. Следваш разказвача, а той постепенно се превръща в необяснимия обект на своя разказ. Накрая двамата стават едно - така, както човек е единен със своята сянка.
И преди да ви оставя в чудене каква пък е тази история, само ще добавя, че ако не е Александър Митрев, с когото делим общ нездрав интерес към нея, аз вероятно бих предпочел да не я разказвам.

Марий Росен

zvezdno-dete_331x221_crop_478b24840a

Звездното дете по по Оскар Уайлд

Елена Ангелова

Звездното дете – отначало красиво момче, се влюбва в собствената си външност, става жестоко и наранява всички около себе си. Но както във всяка приказка, така и тук доброто побеждава – след редица премеждия момчето разбира грешката си и се променя. Чрез въздействащия език на танца, спектакълът предизвиква детското въображение да погледне отвъд външното и показното и да види, че красотата се крие в отношението към другия.