Университетски театърПредставления

„ГЛАС“ (ПРЕМИЕРА)

Пиеса от Елена Алексиева за битките, от които се отказваме още преди да сме започнали. За страха да се преборим със страховете си. За цената, която плащаме, ако пожелаем живота на гения, а не сме готови да го понесем. И за това какво печелим, ако сме загубили всичко.

Дни на НБУ в ДНК

17-21 януари /вторник-събота/ - Дни н НБУ в ДНК
25 години НБУ – 20 випуска завършили програма „Театър“ на НБУ

Спектакъл „Троянки“

Епическата трагедия на Еврипид „Троянки“ е връх в творчеството на великия драматург. И днес пиесата звучи съвременно и поразява с поетиката, силата и яркостта на характерите, мащаба на конфликтите.

Спектакъл „Вишневи сестри“

Един спектакъл за това как: разбиране / не разбираме Чехов; играем / играем с Чеховите пиеси; чувстваме / преживяваме / превъплъщаваме / интерпретираме / коментираме / ритуализираме / митологизираме Чеховите персонажи… и всичко това в един „типичен Чеховски интериор – няколко стола, пейка и масичка със самовар“.

Театрална постановка „Премълчаното разказано“

Документалният театър, подобно на документалното кино, работи с реалния живот и случките от него. Историите на три реални жени, които разказват премълчаното в интервюта по актуалната тема за „НЕнасилието“ върху жената, оживяват на сцената. Трите интервюирани жени - прототипи са на различна възраст, заемат различни позиции и имат различен социален статус. Обединява ги премълчаното и възможността то да бъде разказано.

Танцова спектакъл „Екселсиор“

Различното значение на понятието екселсиор/все по-нагоре/ от към философия ,фонетика и чиста конкретика са послужили на хореографите като драматургична основа за създаване на своята индивидуална абстрактна история изразена със средствата на движение,танц, визуални ефекти, актьорско майсторство,текст и сценична среда. Това което пресича точките на постановчиците е идеята , която може да провокира сетивата ни за „да отворим очи, да търсим зрънцето светлина,положителност във времето в което сме и с това да градим нашата вътрешност. Да започнем от себе си! Дали вечната идея за търсене не застава срещу хармонията?....“

Спектакъл „Йерма“

Желанието за постигане на абсолютното лично щастие и житейска реализация, въпреки канона на обществото, е основната линия на конфликта в спектакъла.

„Моят живот“ Work-in-progress

Това е един сравнително нов тип формат, който поставя акцент върху същността на правенето, вместо върху крайния резултат. Отворени репетиции или works-in- progress е нещо от съвсем нов характер за българските зрители. Те не просто ще наблюдават, както са свикнали нормално при посещението си в театъра. Тук зрителят се превръща в партньор, въвлечен в правенето на сценичния продукт.

Интерактивна работилница за деца

Реализирането на проект „Интегриран спектакъл за деца“ предоставя условия за извеждане на извънкласното занимание и извън пределите на учебно заведение. Въвежда децата в различен ритъм на работа и среда, каквито са „живота“ в един световен университет. Предоставя възможност за реално включване на малчуганите в създаването на театрално представление, посредством включването им в работни ателиета насочени към изработката на спектакъла.

Некомерсиален проект под формата на кино сериал „Синдикатът“

Сюжетът разказва за възникването и развитието на едно ново общество ("мафия" от артисти, наречена Синдикатът), чиито идеални цели са съживяването и популяризирането на изкуството, културните и общочовешките ценности в България.

ТАНЦОВ СПЕКТАКЪЛ „ЕКСЕЛСИОР“

Различното значение на понятието екселсиор /все по-нагоре/ откъм философия, фонетика и чиста конкретика са послужили на хореографите като драматургична основа за създаване на своята индивидуална абстрактна история, изразена със средствата на движение, танц, визуални ефекти, актьорско майсторство, текст и сценична среда.

Мостът – Везна

Откриване на инсталация „Мостът – Везна“
място: зала „Пеша Николова“, Център за култура и дебат „Червената къща“
дата и час: 24.11., от 18:30 часа;

Workshop с Neil Farrelly

За контакти:


Димитър Трифонов,
координатор на УТ
тел.: 02/8110 566;
e-mail: dtrifonov@nbu.bg
офис 06, корпус 2

ЕКСЕЛСИОР

Кое е малкото зрънце, което ни обединява, малцина го виждат и усещат.
„Не позволявай света около мен да бъде обикновен“ /цитат/.

ПРЕМИЕРА НА „ЕКСЕЛСИОР“

„Екселсиор“ – все по-нагоре.



Спектакъл за пътя, който извървяваме в търсене на вътрешния ни „аз“, егоизма на общностите, пътя за абдикиране и възможностите за обратност на времето.



Кое е малкото зрънце, което ни обединява, малцина го виждат и усещат.
„Не позволявай света около мен да бъде обикновен“ /цитат/

ПРОМЯНАТА

СПЕКТАКЪЛ ПО ТВОРЧЕСТВОТО НА ЛИВ УЛМАН И ИНГМАР БЕРГМАН

ПРОМЯНАТА“ – СПЕКТАКЪЛ ПО ТВОРЧЕСТВОТО НА ЛИВ УЛМАН И ИНГМАР БЕРГМАН

Проектът ПРОМЯНАТА е образователно-творчески и запознава студентите с шведското кино през профила на актрисата Лив Улман и режисьора Ингмар Бергман – с темите от емблематичния му филм „Персона“, със специфичния за него едър план, с музиката на Бах, която неизменно звучи във филмите му, с гениалната игра на ръба на реално и въображаемо.

dsc-0143-bw_331x221_crop_478b24840a

Премълчаното разказано

Документалният театър, подобно на документалното кино, работи с реалния живот и случките от него. Историите на три реални и автентични жени, които разказват премълчаното в интервюта по актуалната тема за „Не насилието“ върху жената, оживяват на сцената. Трите интервюирани жени/прототипи са на различна възраст, заемат различни позиции и имат различен социален статус. Обединява ги премълчаното и възможността то да бъде разказано.

troyanki_331x221_crop_478b24840a

„ТРОЯНКИ“ ОТ ЕВРИПИД

проф. д-р Ева Волицер

Представлението е предизвикателство за младите актьори, свързано с умението и способността им да работят с класически текст, емоционално наситен и същевременно високо поетичен. Спектакълът съчетава поетическа реч, пластика, вокални изпълнения, хорова реч, танци. Постановката е емоционална и силно въздействаща.

ПРЕМЪЛЧАНОТО - РАЗКАЗАНО

В спектакълът се използва и вербатим техника, коeто означава, че както по време на репетициите, така и по време на самото представление, актьорите чуват от слушалки в реално време документалните записите и ги възпроизвеждат на сцена. Понякога актьорът чува за пръв път определен текст по време на представлението, при което не е в състояние да скрие или овладее своето първо впечатление и усещане. Спектакълът може да бъде определен и като своеобразно „Reality“. Очакванията и изискванията към него са много по-сходни с тези към журналистиката – да се стреми към достоверност и актуалност.

НЕЩО МЕ ГРИЗЕ

Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Централен фонд за стратегическо развитие към Настоятелството на НБУ и Фонд „Учебни програми“ към Бакалавърски факултет на НБУ.

new-bulgarian-university-theatre-entry_331x221_crop_478b24840a

ГЛАСОВЕ

Нобеловият лауреат Харлд Пинтър, многократно поставян в България, все още е считан за труден автор. „Гласове“ е експеримент, който ще се опита да даде ключ към неговото разгадаване.

Спектакълът е резултат от работата със студенти по съответната тематика.

You Make Remake

Събитието се осъществява с подкрепата на Израелското посолство в София и част от отбелязването на 25 годишнината от подновяването на дипломатическите отношения между България и Израел

Първият мъж

Текстът изследва проблема на жената претърпяла насилие, през трите лични истории на героините. Това са три истински истории на жени пострадали от психологическо и сексуално насилие. Трите жени са интервюирани в зряла възраст и техните истории разказват за най-важния период от човешкия живот - детството. Тези три пресичащи се монологични разказа, екипът на проекта има за цел да разработи като три паралелно случващи се отделни истории, изградени върху психо-физическа партитура на потиснати и споделени емоции. Пространствено, трите паралелни свята са изградени чрез мултимедийно присъствие и характер в костюмите - решения за всяка една от героините.

Изкуството като средство за интеграция на хора с различни възможности

Театрален спектакъл по пиесата на Дорота Масловска, част от проекта за театър, образование, интеграция „ГОВОРИ“ на сдружение за независим театър „Легал арт център“, копродукция на Университетски театър на НБУ и Театрална работилница „Сфумато„. В спектакълът участват двама неговорящи актьори.

Вход с покани и билети!

final-engl_331x221_crop_478b24840a

WAYANG PUPPET WORKSHOP

доц. Възкресия Вихърова

Събитието дава уникалната възможност за запознаване с традиционно индонезийско изкуство - практическо занимание и спектакъл. Уайанг е общ термин, обозначаващ традиционния театър в Индонезия. Много често самите кукли се наричат Уайанг. Съществува хипотезата, че това изкуство е внесено в Индонезия от Индия и Китай, които имат дълга традиция в куклен театър на сенките и в театъра като цяло. ЮНЕСКО определя Уайанг културата като един от най-значимите шедьоври на устното и нематериално наследство на човечеството...

nosht_331x221_crop_478b24840a

Нощ на театрите

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА ЗАЕДНО НА ТЕАТЪР!
НБУ – МЯСТО ЗА ОБРАЗОВАНИЕ , ИЗКУСТВО И КУЛТУРА ЗА ВСИЧКИ ВЪЗРАСТИ
Университетски театър, Биокафе - корпус 2


Организатор:
Университетски театър


Водещ:
доц. Възкресия Вихърова


Модератори:
гл. ас. д-р Анна Пампулова. гл. ас. д-р Антоанета Петрова, проф. Цветана Манева; Кристияна Бояджиева, алумни НБУ


Участници:
студенти и преподаватели от програма "Театър" на НБУ

vliubenite_331x221_crop_478b24840a

Влюбените

Десислава Шпатова

Днес все по-рядко ставаме свидетели на театрални проекти по класически текстове, а пиесата на Голдони „Влюбените“ не е поставяна на сцена от преди повече от 20 години.


През 18 век Карло Голдони пише комедията „Влюбените“. Днес чрез този текст интерпретираме историята на любовта като историята на нашето несъвършенство. Любовта се оказва свободна територия за реализация на нашата себичност, мнителност, ревност, и това поражда поредица от комедийни ситуации. Под режисурата на Десислава Шпатова и в сценографската среда – инсталация на Десислава Морозова, тази банална тема придобива неочакван и шокиращ съвременен прочит. Студентите от програма „Театър“ на НБУ, които участват в спектакъла, се сблъскват с предизвикателствата на комедийния жанр, на средата с нейната фактура и условност, с груповото изграждане на образи, с музикалната партитура на всяка сцена и със свободата на импровизационния театър. В ролята на загадъчната Клоринда в спектакъла се включва изключителната Ася Иванова – преподавател в департамент „Театър“. Ролята на слугата е поверена на Митко Якимов – неговорящ актьор, а влюбеният е Недислав Драгнев – познат на публиката от момчешката група Voice Of Boys на X Factor.


Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Централен фонд за стратегическо развитие към Настоятелството и фонд „Учебни програми“ към БФ и ФБО на НБУ.

bernarda-alba_331x221_crop_478b24840a

Домът на Бернарда Алба

доц. Възкресия Вихърова

За спектакъла:
Като реплика на култовия спектакъл от репертоара на Народен театър Иван Вазов той остава изцяло верен на основната концепция - преместване на времето на събитията в драматургичния текст в контекста на 60-те години на 20-ти век. Целта на този похват е да изправи цялата житейска философия на “Sweet 60-ies” срещу зашеметяващата мощ на испанската традиция за задължителен 8-годишен траур след загубата на близък в семейството. Именно в тази битка се съдържа виталността на сценичното действие и механизмите за прегрупиране на действащите лица в различни конфигурации и създаването на чести трагикомични ситуации. Изказваме специална благодарност на композитора Асен Аврамов и на ръководството на Народен театър „Иван Вазов“. Спектакълът се включва във втората част на кампанията „Открий театъра“ – вход достъпен за хора с различни възможности“. През 2011 г. в първата част на кампанията отново от НБУ тръгна инициатива, която успешно обиколи цялата страна. Студенти и преподаватели играха заедно на едни от най-големите сцени в България с цел да се развият партньорски отношения между културни институции, общини, бизнес среди и фокусиране на общественото внимание върху осигуряването на достъп до театралните зали за хора с различни възможности. Средствата от изиграните спектакли бяха инвестирани в Университетски театър с цел изграждане на репертоар с участието на хора с различни възможности. Университетски театър на НБУ е място, където четвърта година като щатни сътрудници са назначени хора с увреждания по „Национална програма за заетост и обучение на хора с трайни увреждания“. Днес във втората част на „Открий театъра“ – вход достъпен за хора с различни възможности“ почетен професор на НБУ Цветана Манева и гл. ас д-р Антоанета Петрова отново в успешно партньорство със студенти от IV курс предлагат на публиката спектакъла „Домът на Бернарда Алба“ по Ф. Г. Лорка. Кампанията цели разработване на нови тенденции за включване на хора с различни възможности в разработването на сценични продукти. Набраните средства по време на кампанията ще се инвестират в реализиране на спектакъл по текст на новоизлезлия роман на издателство „Кибеа“ „Моят живот“.

Автор на текста е Анжела Пенчева – млада жена с тежка диагноза.

tri-i-polovina-thumb_331x221_crop_478b24840a

Три и половина

по текстове на Дарио Фo и Фрaнкa Рaме

magichna-mosht_331x221_crop_478b24840a

Магична мощ

Учебен спектакъл

200-stupki_331x221_crop_478b24840a

"20 стъпки"

„20 стъпки“ по повод годишнината на 20 години специалност “Танцов театър” НБУ

zabavno-paterica-thumb_331x221_crop_478b24840a

Забавно като патерица

Учебен спектакъл

holstomer-thumb_331x221_crop_478b24840a

Холстомер

Университетски театър НБУ

neshto-me-grize-thumb_331x221_crop_478b24840a

Нещо ме гризе

Десислава Шпатова

„Човек опознава света и себе си през играта. Играта продължава, докато любопитството ни е живо и рутината не ни владее. Сюжетът й не е важен, а само следването на темата. Четирима мъже разиграват няколко вечни сюжета – войната, като абсурдна битка с враг-фантом и срещата с другото бойно поле на мъжа – Жената. Третата игра е свързана с музиката като територия на свобода и истинска среща. Текстовете на Камен Донев ни предизвикаха да поиграем с тези теми и да изпитаме способността си да мислим наивистично и да отхвърлим бремето на сериозността.“

vishnevi-sestri-thumb_331x221_crop_478b24840a

Вишневи сестри

доц. Възкресия Вихърова

Спектакълът е реализиран с финансовата подкрепа на Централен фонд за стратегическо развитие, НБУ

НОЩ НА ТЕАТРИТЕ - 19.11.2016

Днес интерпретираме чрез текста на Карло Голдони историята на любовта като историята на нашето несъвършенство. Любовта се оказва свободна територия за реализация на нашата себичност, мнителност, ревност и това поражда поредица от комедийни ситуации. Под режисурата на Десислава Шпатова и в сценографската среда - инсталация на Десислава Морозова, тази банална тема придобива неочакван и шокиращ съвременен прочит.

„Премълчаното разказано“

Спектакълът е част от програмата В/ХОД – платформа за документално изкуство



За допълнителна информация: www.redhouse-sofia.org/