Университетски театърПредставления

Ние, врабчетата

НИЕ ВРАБЧЕТАТА

по Йордан Радичков



Постановка: Елена Панайотова

Художник: Юлиян Табаков

Асистент -художник: Маргарита Петрова

Композитор: Емилиян Гацов- Елби

Плакат с рисунка на Йордан Радичков



С участието на студенти от II курс в бакалавърска програма "Театър"

Александрина Илиева, Альона Пелня, Божидара Кръстанова, Божидара Линчева, Габриела Георгиева, Горан Иванов, Димона Савчова, Иван Георгиев, Йоана Йорданова, Кирил Милушев, Кристина Найденова, Марио Шаламанов, Мирела Михайлова, Михаела Матева, Петър Байков, Стефан Куманов

21.12.2018 г.
18. 00 ч.

Спектакъл "Ние, врабчетата"

21.12.2018 г., 18:00 ч.

НИЕ ВРАБЧЕТАТА

по Йордан Радичков



Постановка: Елена Панайотова

Художник: Юлиян Табаков

Асистент -художник: Маргарита Петрова

Композитор: Емилиян Гацов- Елби

С участието на студенти от II курс в бакалавърска програма "Театър"

Александрина Илиева, Альона Пелня, Божидара Кръстанова, Божидара Линчева, Габриела Георгиева, Горан Иванов, Димона Савчова, Иван Георгиев, Йоана Йорданова, Кирил Милушев, Кристина Найденова, Марио Шаламанов, Мирела Михайлова, Михаела Матева, Петър Байков, Стефан Куманов

СПЕКТАКЪЛ „ПРЕМЪЛЧАНОТО РАЗКАЗАНО”

СПЕКТАКЪЛ „ПРЕМЪЛЧАНОТО РАЗКАЗАНО”

Организатор:
Университетски театър

Режисьор:
доц. Възкресия Вихърова

Асистент режисьор:
доц. д-р Десислава Бошнакова

Работна група:
Диана Спасова, Добриела Попова, Росива Гавренова, Яна Грозданова – алумни на НБУ

17.12.2018 г., 18:30

dsc09161_331x221_crop_478b24840a

СПЕКТАКЪЛ Езерото

"Езерото" на Михаил Дурненков



Десислава Шпатова - режисьор и музикално оформление

Николета Алексиева – сценография и костюми

Анна Пампулова - хореограф

Правда Спасова - превод от руски език

Доц. Снежина Петрова – ръководител на проекта


Участват:

Алекс Жеков, Адриана Андреева, Вера Джамджиева, Вирджиния Събева, Ивалина Червенкова, Йоанна Рангелова, Майа Тинкова, Никол Бенчева, Ребека Шекерджийски, Станимир Михайлов, Томи Михайлов, Ивана- Калина Добровска, Илиян Канев, Антон Димитрачков

niko-2_331x221_crop_478b24840a

СПЕКТАКЪЛ „чайка, чайки... Чайката“

СПЕКТАКЪЛ „чайка, чайки... Чайката“ - ПРЕМИЕРА
Режисьор: доц. Възкресия Вихърова,

гл.ас. Ася Иванова



10.12.2018 г., 18:30

dsc0028_331x221_crop_478b24840a

СПЕКТАКЪЛ „чайка, чайки... Чайката“ - ПРЕМИЕРА

СПЕКТАКЪЛ „чайка, чайки... Чайката“ - ПРЕМИЕРА
Режисьор: доц. Възкресия Вихърова,

гл.ас. Ася Иванова



26.11.2018 г., 18:30

gold_331x221_crop_478b24840a

ПРОЖЕКЦИЯ НА ФИЛМ „Господарка на злото: с гласа на Петър Байков"

22.11.2018 г., 19:00 ч.
ПРОЖЕКЦИЯ НА ФИЛМ
„Господарка на злото: с гласа на Петър Байков“,студент от БП „Театър“- ПРЕМИЕРА

СПЕКТАКЪЛ „ЙО-ЙО ЙОНЕСКО“

Участници:

студенти от БП „Театър“: Томи Петров Михайлов, Антонио Аврамов Баджев, Вероника Николаева Янакиева-Христова, Виолет Манолова Панчева, Глория Иванова Иванова, Теодора Тодорова Петрова, Иван Делчев Жековски, Ивона Иванова Маврова, Илиян Петров Атанасов, Кристиян Георгиев Славов, Светльо Стефанов Иванов, Станимир Станимиров Михайлов, Калоян Миланов Чолаков, Елиза Токева.

СПЕКТАКЪЛ „ПЛЕШИВАТА ПЕВИЦА“

СПЕКТАКЪЛ „ПЛЕШИВАТА ПЕВИЦА“

„Плешивата певица“ от Йожен Йонеско

„Плешивата певица“ от Йожен Йонеско е емблематична пиеса за жанра в драматургията и театъра, наричан Театър на абсурда. Йожен Йонеско е определян като гений на театъра на абсурда, макар той винаги да е възразявал, че не театърът, а животът е абсурден.

5b94001f8c08d9d27dbee09bcc97c7ee_331x221_crop_478b24840a

"Йо-йо Йонеско" - ПРЕМИЕРА Университетски театър

„Въздушният пешеходец“ е проект за театрален спектакъл на студенти от ІV година в БП „Театър“, реализиран в рамките на редовните часове от режисьора Десислава Шпатова, в екип с доц. Снежина Петрова. Театралната композиция е развита върху 5 едноактни пиеси на Йонеско, обединени в обща сценична игрова ситуация. Подобна структура дава възможност както за задълбочена групова работа, така и за индивидуална изява на всеки един студент. В проекта участват 14 студенти.

СПЕКТАКЪЛ „НИЕ ГЕРАЦИТЕ“

„Ние, Гераците“ е съвременна театрална версия на повестта на Елин Пелин „Гераците“. Историята на българското семейство, на неговия генезис и разпад в началото на 20 век.

"РАБОТНА СРЕЩА"

Представяне на италианската културна асоциация „Фаториа Витадини”, организатор на уникалния „Фестивал на тишината” https://www.fattoriavittadini.it/ ).

playback_331x221_crop_478b24840a

Спектакъл "Playback"

Playback e спонтанно създаден импровизационен диалог между публика и актьори, огледало на преживяванията на зрителите. В основата на playback е идеята за обмяна на опит и промяна на въвлечените в него участници - разказвач, актьори и публика. Разказвачът публично ни дарява с лична история за реални хора и събития. Актьорите, рискувайки неуспех в честен диалог, креативно отразяват незримото и перспективата в разказа, визуализирайки отговорите, които разказващият несъзнавано търси у себе си. Публиката ни дарява с дълбоко внимание.

1_331x221_crop_478b24840a

„Ние, Гераците“ от Елин Пелин

доц. д-р Снежина Петрова

„Ние, Гераците“ от Елин Пелин
Участие със спектакъл на Театрално-музикален център в гр. Кърджали
доц. д-р Снежина Петрова – режисьор и ръководител на проект

pleshivata-pevica_331x221_crop_478b24840a

Плешивата певица от Йожен Йонеско

Ева Волицер

Йожен Йонеско пише първата си пиеса когато е на 39 г. Идеята за „Плешивата певица“ му хрумва когато се хваща да учи английски и от учебника научава, че подът е долу, а таванът горе, че птиците летят, а цветята цъфтят. Йонеско е поразен от факта, че съществуват фрази, които разкриват такива неоспорими истини. По-нататък в учебника му господин и госпожа Смит разговарят помежду си, изтъквайки един на друг факти, които те много добре знаят. Целият този абсурден разговор в който се установяват установени неща, разкриването на истини от рода на „хлябът служи за ядене“, тласкат Йонеско неизбежно към написването на антипиеса, както е свързана с абсурда и липсващият ѝ смисъл, и която трябва да превърне малкия наръчник по английски в карикатура и пародия на обществото, повтарящо безсмислените клишета.
Получила се велика пиеса, която до ден днешен се играе с успех по целия свят и с право бележи началото на стил, наричан от мнозина „абсурдизъм“.

18664155-1929789953931264-5111981202991072635-n_331x221_crop_478b24840a

Национален отворен форум "Следата"2018

Имаме удоволствието да Ви поканим на петото поредно издание на Театралния фестивал "Следата" - Национален отворен форум по проблемите за развитие на най-младите в театъра, който ще се състои на 8 и 9 май 2018 г. в Университетски театър на НБУ. Форумът е инициатива на Университетски театър, НБУ и е насочен към подпомагане на кариерното развитие и подкрепа на дипломанти и дебютанти в сферата на изпълнителските изкуства на национално ниво. Реализацията на проекта съдейства за постигането на заложените цели на НБУ, свързани с развитието и популяризирането на университета и неговите културни инициативи.

premulchanoto-plakat-1_331x221_crop_478b24840a

Премълчаното разказано - пътуваща сцена

Документалният театър, подобно на документалното кино, работи с реалния живот и случките от него. Историите на три реални жени, които разказват премълчаното в интервюта по актуалната тема за „Не насилието“ върху жената, оживяват на сцената. Трите интервюирани жени/прототипи са на различна възраст, заемат различни позиции и имат различен социален статус. Обединява ги премълчаното и възможността то да бъде разказано.

exit-01_331x221_crop_478b24840a

ИЗХОД от Йоана Мирчева

Пет момичета на възраст между 16 и 17 години напълно са загубили границата между добро и зло. Tогава агресията остава единствената форма на комуникация между тях, а общата представа за справедливост става невъзможна. И тогава изглежда, че всичко е възможно. Дори още едно убийство. Дали има изход от тази ситуация? Това е въпросът, вълнуващ екипа на спектакъла.

1_331x221_crop_478b24840a

МОНОСПЕКТАКЪЛ „Глас“

Пиеса от Елена Алексиева за битките, от които се отказваме още преди да сме ги започнали. За страха да се преборим със страховете си. За цената, която плащаме, ако пожелаем живота на гения, а не сме готови да го понесем. И за това какво печелим, ако сме загубили всичко.

 

8vibzptzgcdih6-scale1000x1000_331x221_crop_478b24840a

„Моят живот“ Work-in-progress

Това е един сравнително нов тип формат, който поставя акцент върху същността на правенето, вместо върху крайния резултат. Отворени репетиции или works-in- progress е нещо от съвсем нов характер за българските зрители. Те не просто ще наблюдават, както са свикнали нормално при посещението си в театъра. Тук зрителят се превръща в партньор, въвлечен в правенето на сценичния продукт.